Keresés a weboldalon

Helyzetjelentés. Túl a tízezren

Nádasdy-vár Sárvár

2017.03.28

A közösségi média felületei gyökereiben változtatták meg internetezési szokásainkat. Kommunikációs stratégiánk alapja a folyamatos jelenlét ezeken az oldalakon, ennek eredményeként tudható be, hogy a legnépszerűbb közösségi portálon oldalainkat már több mint tízezren kedvelik és követik.

Kommunikációs gyakornokként egyik állandó feladatom, hogy vizsgáljam és elemezzem a múzeum változatos kommunikációját. A kommunikáció kifejezés azonban túl tág, hisz a hivatalos definíció, az információcsere magában foglalja a meghívókat, a plakátokat, a honlapokat és a legutolsó tweet-et is, továbbá ott vannak a kiállítások, a cikkek és olyan apróságnak tűnő dolgok, mint a kivilágítás, minden, ami egy leheletnyi információmorzsát közöl az intézményről a vendégek felé.

Nagy ugrást jelent a kommunikáció történetében az internet térhódítása, egyesek szerint legalább akkora paradigmaváltásról beszélhetünk, mint amikor Gutenberg bemutatta a nyomdagépet, és 180 fokos fordulatot vett a könyvkiadás. Kialakult a nyomdászat, a könyvek nagy mennyiségű termelése, felgyorsult az információ áramlása, az addigi műveltség kiáradt és minden olvasni tudó számára hozzáférhetővé vált. A világháló esetében is hasonló, ha nem forradalmibb változásról van szó, az adatok átvitele szédítő sebességre gyorsult. Már azt is örökkévalóságnak érezzük, ha egy oldalt több ideig tart betölteni, mint pár másodperc. A technika ilyen léptékű fejlődésével szép lassan haladunk a technológiai szingularitás felé, amiről egyetlen kutató sem tudja, mit is jelent pontosan.

Fotók a Nádasdy Ferenc Múzeum Facebook oldalán

Az elmúlt évtizedben azonban a közösségi portálok is jelentős változást hoztak, átalakították az addigi internetezési szokásainkat. A vendégek számára a visszajelzés mára egy klikknél is könnyebbé vált, így az információcsere kétnyelvű mérlege egyre inkább a közönség felé dől.

Célunk a social medián való tevékenységünkkel az, hogy a lehető leggyorsabban értesítsük vendégeinket a legfontosabb és a legfrissebb információkról, amelyek a múzeumot érintik. A múzeum ezt röviden úgy fogalmazza meg weboldalain, amikor hírlevelét ajánlja: Küldetésünk az ismeretátadás. Teljesítéséhez pedig minden létező eszközt mozgósítunk, így a facebookon és a Twitteren is mindig megosztjuk legfrissebb híreinket,. ezen felül nem felejthetjük el a google+, a Linkedin, Pinterest, Instagramot sem. Rendkívül naprakészek és aktuálisak vagyunk, a 2010-es évek elejétől kezdve jelen vagyunk a közösségi hálókon, és nyugodtan elmondhatjuk, hogy heti szintű tevékenységet folytatunk. Amikor felkerül a múzeum valamely honlapjára bármilyen jellegű tartalom, cikk, blog és ajánló, a hírlevél kiküldésével egy időben osztunk és tweetelünk. Minden egyes cikk felkerülése után 12 munkafolyamatot hajtunk végre ahhoz, hogy megfeleljünk a legújabb kommunikációs trendeknek. Nagy mennyiségben és sok felületre kell gyártanunk tartalmakat, hogy minél aktuálisabbak maradjunk. Amikor nem áll rendelkezésre apropóként kiállítás-megnyitó vagy más program, illetőleg ismeretterjesztő írás, akkor is közzéteszünk egy hangulatos képet, egy bejegyzést, egy rövid videót, például a várparkról, a kiállításokról vagy a múzeum mindennapjairól. A legnagyobb közösségi oldalon fotóalbumunkat is érdemes nézegetni, mivel már háromszáznál is több fotót tettünk közzé, bővelkedünk jól elkapott pillanatokban, melyek a múzeum legszebb oldalát mutatják be.

Videók a Nádasdy Ferenc Múzeum Facebook oldalán

A felmerülő kérdéseket mindig szívesen fogadjuk, de nem csak közösségi oldalakon, hanem telefonon vagy személyes megkeresésen keresztül is, és mindig igyekszünk kielégítő válaszokkal szolgálni. Facebook-oldalunk azt jelzi, hogy tipikus válaszidőnk néhány óra, de ennek senki ne dőljön be, általában gyorsabban is felvesszük a vendéggel a kapcsolatot, aki veszi a fáradtságot, hogy írjon egy levelet, egy kérdést vagy egy jól megfogalmazott véleményt.

Online karrierünket már több, mint 11 ezer felhasználó követi, ami pedig nem kis teljesítmény.  Ne feledkezzünk meg arról ugyanis, hogy nemcsak a Nádasdy Ferenc Múzeumnak van facebook oldala, hanem tematikus facebook oldalakat is működtetünk. A Sárvár képes történetét bemutató Sárvár Anno, a huszárkiállítás külön oldala a Huszármúzeum Sárváron. Az első világháború napi eseményeit pedig a 100 éve történt – Az első világháború napról napra oldalunk népszerűsíti.

Köszönjük az eddigi és jövőbeli figyelmet, reméljük, hogy ez a jövőben csak bővülni fog.


Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Egy megosztással munkánkat is segíted. Köszönjük!

Gergely Zsombor

kommunikációs gyakornok
A bejegyzés tartalmáért felelősséget nem vállalok, anyu nem engedi.

info@nadasdymuzeum.hu

Hírlevél

Ezért is küldünk hírlevelet jelenleg 2250 embernek.
Ha érdekel a történelem, a Nádasdyak élete, a huszárok vagy csak bepillantanál egy múzeum mindennapi életébe, érdemes egy kattintással feliratkozni hírlevelünkre.

Iratkozz fel most! »



Kövessen minket!



Huszármúzeum

Mi vagyunk a huszárok!
Állandó kiállítás

100 éve történt

Képeslapok az első világháborúból

Sárvár Anno

Sárvár története a képeinken

Huszárok a neten

A Nádasdy Ferenc Múzeum Huszárgyűjteménye

Iratkozzon fel most hírlevelünkre!

Miről szól a hírlevél?

A legfrissebb blogok

2017.06.09

Kezdőmondat nem kezdőknek. A muzeológus is ember

Nem tudunk elszakadni a munkánktól, bárhol is dolgozzunk. Egy apró részlet,...

2017.05.16

Babszemnyi vitéz vágta le a sokfejű sárkány fejét…

Pár évtizede többször beszélünk egyensúlyhiányról, trendekről, a társ...

2017.05.09

Tárlaton innen és túl

A tárlatvezető munkája minden kétséget kizáróan sarkalatos pontja a múze...

2017.05.02

Ott kezdődik, ahol lenyomjuk az ajtó kilincsét

Fontosnak tartjuk, hogy megismerjék munkatársainkat. Blogunk erre is kiváló ...

Szépkártya elfogadóhely

OTP, MKB, K&H